Tudástár

A mirelit és a friss találkozása - Zöldbab a fagyasztóból, friss paradicsom a piacról

A kora tavasz egy átmeneti időszak, amikor még nincs jelen sok friss, érett zöldség és gyümölcs, de már megvan bennünk a motiváció, hogy a táplálkozásunkba minél több egészséges élelmiszert építsünk be. Amíg egy boltba belépve a kínálat nem azt tükrözi, amit elképzeltünk és még várnunk kell a napérlelte hazai, szezonális zöldségekre, addig is tudatosan válogathatunk a meglévő kínálatból, ami magába foglalja a friss, fagyasztott, és megfelelő körültekintéssel akár a konzerv zöldségeket és gyümölcsöket is.



Elsőként válasszuk a frisset, de ha a friss hiánycikk, vagy a minőségével nem vagyunk megelégedve, akkor a fagyasztott áruk között is érdemes szétnézni. Számos kutatás készült már arról, hogy a vitamintartalmuk a modern fagyasztási eljárásnak köszönhetően a közhiedelemmel ellentétben nem sérül olyan nagy mértékben, vagy legalábbis nem mindegyik vitamin. Tehát a gyorsfagyasztás folyamata során is megmarad többféle vitamin, és ásványi anyag. Természetesen ezeknek a tápanyagoknak a csökkenése élelmiszerenként változhat. Például az A és E vitamin kifejezetten ellenállóbb ebben a tekintetben, de a sokak számára kérdéses C-vitamin is megmarad különböző mértékű veszteségekkel. Sok múlik azon is, hogy a kiválasztott termékeknek mi lesz a további sorsa, hiszen ezeket gyakran hőkezelés alá vetjük, ami már jelentősen csökkentheti több vitamin és ásványi anyag szintjét.

Ezeken felül, ami még szintén nagyon fontos a bélbaktériumok számára, hogy a fagyasztott zöldségekben, és gyümölcsökben is található rost. A zöldbab kiváló  B1, és B2 vitaminforrás. Rosttartalma sem elhanyagolható, ami azt jelenti, hogy  100 gramm zöldbabban körülbelül 2,5-3 gramm rost található, kalóriatartalma viszont alacsony; 100 gramm/25-40 kcal. Receptünkben mirelit zöldbabot használtunk fel, amit ötvöztünk friss alapanyagokkal. 

Hozzávalók 1 fő részére:

  • 130 gramm zöldbab

  • 70 gramm koktélparadicsom

  • 35 gramm fetasajt

  • 1 csapott evőkanál tejföl 12%-os

  • 1 kisebb evőkanál olívaolaj

  • Bors

  • Oregánó

Elkészítés:
A zöldbabot puhára főzzük sós vízben, amennyiben fagyasztott terméket használunk, akkor a csomagoláson szereplő információk alapján készítsük el. A koktélparadicsomot és a fetasajtot is apró darabokra vágjuk. A zöldbabot, a paradicsomot, és a szétmorzsolt fetasajtot beleöntjük egy tálba. Ízlés szerint fűszerezhetjük, majd egy evőkanál olíva olajjal és egy evőkanál tejföllel alaposan összekeverjük. Mielőtt megsóznánk kóstoljuk meg, mert a fetasajt nagyon sós, így összeségében már nem biztos, hogy szükség lesz só hozzáadására.

Receptünk lehet egy reggeli része, de ebédhez húsok mellé is tökéletes választás. 

Jó étvágyat kívánunk!



nkfi alapból megvalósuló projekt